It´s a new day - Push it to the limit!

Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Mia - 5 mars 2012 20:04

Är inte världens bästa på recept, men här gör vi ett försök.


Spicy Chicke Burger m. ugnsbakad potatis och grönsaker




Burgaren 1 portion

150 g kycklingfärs

Chicken & Steak Krydda

Hvitlökspulver

Basilika


Krydda färsen efter smak (kryddade rätt ned i färsen, så jag vet inte hur mycket jag använde av allt) Forma till en burgare och stek tills burgaren fått fin färg på båda sidor. Lägg burgaren i en ugnsfast form.


Ugnsbakad potatis och grönsaker 1 portion


70 g mandelpotatis

50 g blomkål

50 g morot


Krydda med salt, peppar, lite basilika. Använde även lite saft från en citron på grönsakerna. In med allt (inklusive burgaren) i ugnen på 225 grader i cirka 30 minuter.


Coleslaw (med kesella) 5 portioner


300 g lättkesella

200 g vitkål

3 vitlöksklyftor

Peppar


Hacka vitkålen, blanda med kesella. Pressa ned vitlöken. Peppra. Rekommenderar att ha i rödlök i tillägg så smakar det ännu bättre. Helt ok variant av coleslaw enligt mig, min sambo tycker den är godare med römme/gräddfil.


Smaklig spis :-)

Av Mia - 5 mars 2012 18:10

Buuuuuuuuuurn :-) I mina lår! Haha, härligt.

Lite märklig dag idag, mycket känslor i omlopp. Det började redan igår när jag satt och bet mig i tungan för att inte börja grina till "Trinny & Susanna: Oppdrag Norge"... Hahaha... O så kom det igen när jag hörde en svensk version av "You lift me up".... Finaste texten... Och idag har jag känt mig lite nedstämd... och "lätt" i huvudet... vet inte helt hur jag ska förklara känslan.... hm... I vanliga fall hade jag troligtvis landat i soffan, med nåt gott (Inte bra, jag vet...) MEN idag åkte jag bort och tränade, nu har jag precis ätit middag, och ja, jag har landat i soffan, MEN med ett glas vatten...


Man tar vad man har...

Är en sån där som helst tränar på förmiddagen eller runt lunch, idag kom jag till gymmet kl 15.00, tänkte att jag skulle hinna innan "rushen",  men det hade redan börjat fyllas upp med folk... så jag tog fint med med mina vikter in i den ena salen (härligt med jobbförmåner ;-)) och körde passet där.

Det gick tipp topp :-) Är andra gången jag kör passet på detta sättet. Inga problem att få upp pulsen på konditionsdelarna :-) Ligger över 85 % av max även utan löpband, romaskin eller crosstrainer :-) MEN blev inte lika svettig idag, trots bra puls och kaloriförbruk, var dock väldigt svalt inne i salen....


Nu har jag spårat iväg från rubriken lite...haha... är det någon som sett mina tricepsmuskler? Inte... de springer och gömmer sig när jag ska köra tricepspressen...haha... bräääääääänner riktigt...!


SWEAT IS FAT CRYING!

Presentation


Jag är en träningstokig tjej på 27 år som bloggar om min vardag, som är full av, ja du gissade rätt: TRÄNING! Träning är min medicin :-) Jag tränar allt från löpning och styrketräning till yoga och pilates! Här i bloggen får du följa med på mina små proje

Träningsevent 2012

MARS:

Fitnessfighten

 

JUNI:

IForm Loppet Stavanger  (5km)

 

 

AUGUSTI:

Obestämt lopp  (10km)

 

DECEMBER:

Fitnessfestivalen (besökare)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Hälsobloggar


Ovido - Quiz & Flashcards