It´s a new day - Push it to the limit!

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Mia - 4 mars 2012 16:33

Då har första helgen snart passerat...! En milstolpe, det tror jag de flesta som e med nu i mars håller med om.

Hos oss innebär helgerna ofta lite extra "mys" i form av god mat och dricka. Ibland med ett glas vin, ibland med lite godis, ibland med lite glass.. ja, ni förstår säkert vart jag vill komma...? ;-)


Men jag har tagit mig genom helgen, utan problem. Sitter med brännande lår ;-) Och en "lätt" känsla i kroppen. Ska snart ut och gå en lugn promenad med vovven, för att dra ut lite "slagg" ur benen ;-) Därefter blir det FF middag, blir wok med kycklingfärs idag. Senare ikväll blir det "kesella-glass" med passionsfrukt. Nam, nam ;-)


Men först...! Ett avsnitt av "Trinny & Susanna goes Norway"...


Hur har eran helg varit?

Av Mia - 4 mars 2012 14:24



Helt klart fajtens hittls BÄSTA träningspass! Sprang 1,9 km på 10 minuter (VÄLDIGT bra för att vara mig...hihi) och ökade på alla benövningar + tricepsövningen. Gillade den nya plankövningen :-) Svettades som en gris...haha...  Hög på endorfiner fick jag verkligen gå in i mig själv och leta fram den där lugna behagliga yogainstruktören som skulle leda yogapass en halvtimme efter FF-passet! Behöver jag säga att jag LÄNGTAR till morgondagens pass??!! :-) NU KÖR VI!!!


Belöningen efter FF-passet: Mellis bestående av keso och hallon! NAM :-) NAM :-)   

Av Mia - 4 mars 2012 07:34

Godmorgon mina vänner :-)


Klockan är 07,30 och jag har redan varit vaken en timme, på en söndag! Morgontröttheten är som bortblåst...? Hm, återstår att se hur det håller i sig. Har sovit riktigt bra de sista dagarna i alla fall, det underlättar ju. ;-)

Nu ligger i alla fall frukosten i magen och jag sitter och myser under mitt täcke i soffan, med ett stort glas vatten, lyssnar på Smooth wake up på VH1. MYS! Är faktiskt bara jag som är vaken här... hehe... "Ska du gå upp redan..?!" Muttrade sambon när min klocka ringde tidigare...haha... japp, jag ska träna innan yogan idag, så det så! :-D


Ny övning idag, jippi! Hade egentligen hoppats på att den andra magövningen skulle bli utbytad, men, men ;-) Blir säkert bra detta här :-) Ökade vikterna igår, + 1 kg på varje hantel på axelövningen, + 2 kg på bröstövningen, ökade även på benövningarna. Och det är DÄR jag ska lägga in stora stöten idag ;-)

Hehe, gonna kill my legs today :-)


Det känns nästan som om jag gått från zombie till pigg som en lärka på bara några dagar...trodde nästan bara det var inbillning, men så var det en annan deltagare i Fitnessfighten som sa precis samma sak, så, kanske det inte är inbillning i alla fall..! :-) Haha, pigg är jag i alla fall, och inga problem, so far, med att stå upp på morgonen :-) Får se hur det går imorgon när jag ska upp kl 05.00 :-/


Frukosten idag bestod av: 2,5 dl fil, 50 g Cottage Cheese (keso), 50 g mùssli, och en stor kopp kaffe med cirka 0,5 dl lättmjölk :-) Är en latteperson ;-) Haha... Gott var det, och mätt blev jag :-)


Planen för idag:


Cirka 09:00: Köra bort til gymmet som ligger 30 minuter hemifrån

09:30-10:30 FF-pass (weeee!!! kill legs today, oh yes!)

10:30: Mellis

11:15 Instruera Yoga (GLÄDJE!!! Mer yoga till folket!)

12:15 Evalueringssamtal

13:30: Lunch


Å så får vi se vad dagen har att bjuda på... Har snöat här i natt, dock inte så mycket den här gången... För ungefär en månad sedan kom det 30-40 cm på natten, så jag kom inte ut med bilen när jag skulle bort å instruera min älskade yogaklass :-( Kommunen kom inte och plogade förrän klockan var närmare 19.00 Men idag ska jag klara att komma mig ut, töar redan, rasar snö från taket...Brrr!!


GE MIG VÅR!!!

Presentation


Jag är en träningstokig tjej på 27 år som bloggar om min vardag, som är full av, ja du gissade rätt: TRÄNING! Träning är min medicin :-) Jag tränar allt från löpning och styrketräning till yoga och pilates! Här i bloggen får du följa med på mina små proje

Träningsevent 2012

MARS:

Fitnessfighten

 

JUNI:

IForm Loppet Stavanger  (5km)

 

 

AUGUSTI:

Obestämt lopp  (10km)

 

DECEMBER:

Fitnessfestivalen (besökare)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Hälsobloggar


Ovido - Quiz & Flashcards