It´s a new day - Push it to the limit!

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Mia - 12 mars 2012 20:12

Ja, ny vecka, nya möjligheter :-) Har lagt in en extra stöt på cardioträningen de sista dagarna, verkligen pressat på, speciellt på löpningen. Det är 10 minuters inre dialog med migsjälv, haha, en liten röd djävel som sitter på axeln och snackar i örat ;-) På benövningarna har jag fokuserat på lååååångsamt tempo, och fått riktigt bra tag i lårmusklerna utan att känna något som helst obehag i korsryggen, som jag kan göra när det blir lite tyngre vikter :-) Nu ska jag träna hemma ett par dagar, men nästa gympass är det jag som ökar på vikterna på knäböjen i alla fall :-)

18 FF-pass kvar, dags att lägga in nästa växel :-)


Som jag skrev tidigare så har det varit en tung måndag... så jag säger: ÄNTLIGEN TISDAG :-)

Hur många kalorier kan vi bränna av på passet imorgon måntro? Har redan förmiddagsplanen klar.


* 06.00 Frukost (gröt, nam nam)

* 07.00 Promenix med vovven

08.00 Träning :-)


Därefter blir det matlagning, matlådefix och lite plock och fix här hemma :-)


Av Mia - 12 mars 2012 15:34

 


Idag är en sån dag då jag helst av allt hade legat kvar i sängen och dragit täcket över huvudet... Utan att gå in så mycket i detalj (det är inget allvarligt) så kan jag säga att det känns lite tungt och ensamt just nu.

Just i såna här situationer är det skönt att ha ett mål, något att fokusera på, något helt neutralt, något KUL! Som fitnessfighten :-) Dagens pass var HÄRLIGT!!! Sprang igen lite längre än 2000 meter på 10 minuter :-) Svettades, svettades, svettades.  Sa jag att jag svettades? ;-) Konstaterade att pulsklockan visar cirka 100 kcal mer, på samma pass, än i starten :-) Wääääääj to go ;-) Sweat IS fat crying ;-)


Resten av kvällen skall tillbringas i soffan (förutom en långpromenad med vovven senare, frisk luft!) Det är jag värd idag :-)

Presentation


Jag är en träningstokig tjej på 27 år som bloggar om min vardag, som är full av, ja du gissade rätt: TRÄNING! Träning är min medicin :-) Jag tränar allt från löpning och styrketräning till yoga och pilates! Här i bloggen får du följa med på mina små proje

Träningsevent 2012

MARS:

Fitnessfighten

 

JUNI:

IForm Loppet Stavanger  (5km)

 

 

AUGUSTI:

Obestämt lopp  (10km)

 

DECEMBER:

Fitnessfestivalen (besökare)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Hälsobloggar


Ovido - Quiz & Flashcards