It´s a new day - Push it to the limit!

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Mia - 13 mars 2012 11:32

13 dagar, 13 träningspass :-) Wääääj :-) Vaknar av migsjälv runt 06.00 varje dag (om inte klockan har ringt innan det...) Frukosten blev lite försenade, åt cirka 06.45 Därefter blev det en promenad med vovven, motion både för mig och lurvas ;-) Väl hemma igen, så var det på med spinningskorna, musik i högtalarna och bara köra :-)

Körde 10 minuter uppvärmning innan jag började jobba mig upp mot rätt puls :-) Körde 10 minuter på rätt puls. Måste verkligen jobba för att hålla pulsen uppe på cykeln, står upp i stort sett hela tiden. Tar bara 30 sekunder paus för att benen ska få "lossna" lite... Totalt 20 minuter på cykeln att börja med. Svett, svettigare, Mia :-) Det droppar av mig mig när jag kör första styrkerundan, hehe, HÄRLIGT. Därefter blev det cirka 15-20  minuter (var inte så nogrann med att se på klockan, njöt av musiken och pulsen!!!)  på cykeln på cardio del 2. Å så de sista två styrkedelarna... Hoppas jag kan få lite ordning på mina skuldror under den här månaden. De är helt klart min svagaste punkt... irriterande...!

Men jag är ju fullt klar över det. Har några fina käcka knutar som sitter bak mellan skulderbladen, närmast höger axel... Man kan till och med se skillnad på sidorna upptäckte jag på mina beforepictures... Tack för den Mr Stress (all stress sätter sig i nacke/skuldror hos mej...)

Förutom mina axlar så gick passet bra! Det blev Kesella med äpple och kanel till mellanmål, och så en härlig dusch!


Nu står det "tonfiskröra" (gjord på tonfisk och kesella + curry och lite citron) med rivna morötter och pasta på menyn till lunch. Samma till middag (lättast så...dags att handla imorgon..)


Hoppas på succe :-) *hungrig*

Presentation


Jag är en träningstokig tjej på 27 år som bloggar om min vardag, som är full av, ja du gissade rätt: TRÄNING! Träning är min medicin :-) Jag tränar allt från löpning och styrketräning till yoga och pilates! Här i bloggen får du följa med på mina små proje

Träningsevent 2012

MARS:

Fitnessfighten

 

JUNI:

IForm Loppet Stavanger  (5km)

 

 

AUGUSTI:

Obestämt lopp  (10km)

 

DECEMBER:

Fitnessfestivalen (besökare)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Hälsobloggar


Ovido - Quiz & Flashcards