It´s a new day - Push it to the limit!

Direktlänk till inlägg 10 mars 2012

Fy f*n va vi e bra :-)

Av Mia - 10 mars 2012 13:04

Vi är över 900 stycken som är med i fitnessfighten nu i mars. Över 900 som tränar 1 timme om dagen, väger upp maten och packar väskan full med matlådor :-) Tillsammans tränar vi över 900 timmar om dagen! SJUKT BRA!


Märker att det är många som verkar jämföra sina resultat med andras, kanske för att de inte är helt nöjda med sina resultat, vad vet jag? Jag vet att det kan kännas tungt när man kämpar och kämpar och det känns som om ingenting händer,  MEN nu är det ju helt säkert som så att vi har olika mycket att ta av. Vi har tränat olika mycket innan vi påbörjade den här fighten. Vi har ätit mer eller mindre osunt innan vi började den här fighten. Och olika kroppar behöver olika tid till att svara på träning och mat.  DETTA är otroligt viktigt att tänka på, oavsett om man är med i fitnessfighten eller inte. För vem är det egentligen du gör det du gör? Förhoppningsvis svarar du att du gör det för din egen skull! För att du vill må bra, för att du vill ha en stark kropp, för att du vill trivas med dig själv!



Personligen ser jag mest fram till att ta "efterbilderna" efter den här månaden. Det är DÄR det väsentliga vill visa sig :-) Två personer med samma längd och vikt kan se HELT OLIKA ut, beroende på kroppsammansättning... Jag vill ha en stark, frisk kropp som jag känner mig bekväm i :-) Då spelar det inte så stor roll vilken siffra som står på vågen ;-)


20 dagar kvar! PUSH THEM TO THE LIMIT!

 
 
anna

anna

10 mars 2012 14:05

Vad duktig du är! hejja!!!
Jag är oxå med i fitnessfighten, men äter lite annorlunda dock. Jag har gjort min viktresa redan, men går jag ner i vikt. Vilket jag gjort så är de ok. Dock vill jag tighta till mig, blev -3 cm första veckan =)
Som du säger, alla har olika förutsättningar. Jag tycker vi ska vara stolta över de vi gör. Träna en timme om dagen är riktigt bra :D Jag kommer att följa dig!

http://overenskommelsen.blogg.se

Mia

10 mars 2012 15:22

Tack :-) Kul att du vill följa mej :-) Vi ska vara VÄLDIGT stolta över det vi gör :-)

 
anna

anna

10 mars 2012 15:16

Ja precis, lite muskler ska fram =) Detta fixar vi, vi kämpar ända in i kaklet :P

http://overenskommelsen.blogg.se

 
ania

ania

10 mars 2012 15:49

Oj vad bra skrivet! Precis det där behövde jag höra idag för det är där jag befinner mig idag, alltså en av dom som inte är helt nöjda :(. Tappade gnistan lite grann, men jag vet innerst inne allt det du skriver om. Och jag känner mig piggare, starkare redan efter 10 dagar :). Jag mår bra så varför deppa för en siffra eller två :). Nu ska jag ha dina ord med mig i 20 dagar till :)

http://www.underluggen74.wordpress.com

Mia

10 mars 2012 16:50

Tack :-)Alltid kul när man kan hjälpa någon ;-) Det kommer rätt från hjärtat :-) Tycker verkligen att alla är ruggigt duktiga! Nu kör vi så det ryker de sista 20 dagarna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 maj 2012 11:20

Ja, jag vet att det har varit vääääldigt tyst här. Efter fitnessfighten gick jag in i något som kan liknas vid vacuum. En riktig tänkarperiod, som förresten pågår fortfarande. Jag har blivit ännu mer "klar över" mina egna värderingar runt mat, tränin...

Av Mia - 8 april 2012 10:00

Har varit lite tyst här under några dagar. Jag har semester. Är hemma hos mina föräldrar i Lysekil, Sverige och firar påsken. Körde från Norge i onsdags, och kom fram, glad och relativt pigg efter 10 timmar i bilen. Redan innan jag åkte hade jag me...

Av Mia - 3 april 2012 21:58

ÄNTLIGEN tisdag kväll! ÄNTLIGEN semester! En hel VECKA med ledigt! :-) HÄRLIGT! Ska snart förbereda mig inför resan imorgon. Det som står på agendan är packning och förberedelse av matlådor att ha i bilen ;-)   På menyn står det:   Frukost (h...

Av Mia - 2 april 2012 20:28


Det var en väldigt trött tjej som steg upp 04.45 idag morse. Av någon anledning har jag inte sovit ordentligt de sista nätterna. :-( Vaknar vid 03.00 varje natt. Och sover oroligt. Förstår det inte. Blev inte direkt piggare när jag tittade ut genom f...

Av Mia - 1 april 2012 21:03


  En trött, men nöjd tjej, som har spenderat den här söndagskvällen med att prova kläder och rensa ur garderoben. :-) Inte alltid det är en så rolig upplevelse, men idag var det faktiskt riktigt kul. En hel del som fick läggas undan för att det...

Presentation


Jag är en träningstokig tjej på 27 år som bloggar om min vardag, som är full av, ja du gissade rätt: TRÄNING! Träning är min medicin :-) Jag tränar allt från löpning och styrketräning till yoga och pilates! Här i bloggen får du följa med på mina små proje

Träningsevent 2012

MARS:

Fitnessfighten

 

JUNI:

IForm Loppet Stavanger  (5km)

 

 

AUGUSTI:

Obestämt lopp  (10km)

 

DECEMBER:

Fitnessfestivalen (besökare)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Hälsobloggar


Ovido - Quiz & Flashcards