It´s a new day - Push it to the limit!

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Mia - 8 februari 2012 10:51

Att nåt så simpelt ska vara så svårt...?! I perioder är jag jätte duktig och dricker ett par liter vatten om dagen, andra perioder, som nu, ska jag vara glad om jag får i mitt ett glas om dagen... Varför? Ingen aning... glömmer bara bort det... MEN från och med nu ska det bli ändring på det...! Har snart druckit två glas här hemma *applåder* och ska faktiskt köpa mig en ny flaska när jag kommer till jobbet. Bara därför att.


Får ont i huvudet och blir tung i kroppen när jag dricker dåligt, bara det borde ju vara motivation till att hälla i sig... men icke sa nicke... Är ju medveten om det, och bara en idiot fortsätter på samma sätt och räknar med att få en förändring... och jag är ju faktiskt inte nån idiot ;-)


MER VATTEN och mindre huvudvärk till MIA :-)


 

Av Mia - 8 februari 2012 09:09

... på julafton, gläder jag mig till Mars månad! :-) Idag är det 3 veckor kvar tills det drar igång! Nu i februari är det lite andra saker som måste prioriteras så jag får inte tränat så mycket som jag har lust till :-( Men så är det ibland... Men därför ser jag extra fram emot Fitnessfighten! :-) 1 hel månad med massa fokus på träning och mat!!!!  Plötsligt känner jag mig faktiskt lyckligt lottad. ;-) Träning och mat är två utav mina största intressen, så nu spritter det av nyfikenhet i mig i väntan på att kost och träningsupplägg ska dimpa ner i inboxen!


Nog om det... idag vaknade jag med tungt huvud :-( blev till att ligga kvar länge i sängen... å nu har jag i stort sett bara förflyttat mig över till soffan... Ser fram emot Cardio Step Interval ikväll. Det tunga huvudet kommer som regel av en stel nacke och stela skuldror, då hjälper det att röra på sig!! :-)


Veckans träning


Måndag: Styrketräning

Tisdag: Promenad

Onsdag: Cardio Step Intervall

Torsdag: Promenad

Fredag: Styrketräning x 2

Lördag: Promenad

Söndag: Promenad


Ganska lugn vecka för att vara mig...  Har landat lite i "underhålls-landet"... haha... där stannar jag i 3 veckor till ;-)

Presentation


Jag är en träningstokig tjej på 27 år som bloggar om min vardag, som är full av, ja du gissade rätt: TRÄNING! Träning är min medicin :-) Jag tränar allt från löpning och styrketräning till yoga och pilates! Här i bloggen får du följa med på mina små proje

Träningsevent 2012

MARS:

Fitnessfighten

 

JUNI:

IForm Loppet Stavanger  (5km)

 

 

AUGUSTI:

Obestämt lopp  (10km)

 

DECEMBER:

Fitnessfestivalen (besökare)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Hälsobloggar


Ovido - Quiz & Flashcards