It´s a new day - Push it to the limit!

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Mia - 15 februari 2012 07:07

Onsdag mitt i veckan. Kan egentligen ha sovmorgon, men stod upp 06.40, bara därför att :-) Försöker jobba in en rutin inför fitnessfighten. Kommer behöva mina morgonrutiner (med gott om tid och no stress) för att hinna förbereda dagens matlådor, mest så att jag inte glömmer nåt... haha... o för träningens skull då tiden har en tendens att "flyga ifrån mig"... Märkligt fenomen det där.


Verkar som om många är sjuka just nu, förkylningar och influensa :-( TRIST! Jag är ingen läkare, men här kommer mina personliga bästa antiflunsatips:


* Tvätta händerna ofta! (och använd sprit/desinfektion om möjligt, finns att köpa på apoteket) Jag som jobbar relativt nära mina kunder är nästan beroende av den där desinfektionsflaskan på gymmet... haha... ser att de andra i teamet är på samma våglängd... ;-)


* Ät mat med mycket antioxidanter! Smoothies med blåbär och hallon ( ju starkare färg på frukten/bäret, desto mer antioxidanter..!) Stor del av immunförsvaret ligger i magen, en acitivia eller liknande produkt med snälla bakterier, hjälper till att styrka immunförsvaret och hålla magen i balans :-)


* Esperitox är ett naturläkemedel, som finns både på apoteket och på välsorterade hälsokostbutiker, som skall tas när man känner de första symptomen på förkylning. Jag är lite "trög" så har bara fått testat när jag redan blivit förkyld, och jag kände mig i alla fall snäppet bättre med Esperitox :-) Psykiskt? Spelar inte mig någon roll så länge de får mig att känna mig bättre ;-)



 

Kesella, bär och en skvätt juice ger dig en proteinrik smoothie full av antioxidanter!




Om du redan ligger utslagen med feber, tät näsa och ond hals:


* Bädda ner dig i sängen/soffan - SOV!


* Drick mycket vätska - Grönt te med pressad citron (innehåller c-vitamin = antioxidant!), vatten, smoothies... you name it!


* Ät! Kroppen behöver energi för att bli frisk... inte alltid så lätt att äta när man har nada matlust i know... Men en smoothie kanske går ner? Eller Mias Hallonpassion? Varma bär med lite vaniljkesella?


 

Zzzzz... :-)

Presentation


Jag är en träningstokig tjej på 27 år som bloggar om min vardag, som är full av, ja du gissade rätt: TRÄNING! Träning är min medicin :-) Jag tränar allt från löpning och styrketräning till yoga och pilates! Här i bloggen får du följa med på mina små proje

Träningsevent 2012

MARS:

Fitnessfighten

 

JUNI:

IForm Loppet Stavanger  (5km)

 

 

AUGUSTI:

Obestämt lopp  (10km)

 

DECEMBER:

Fitnessfestivalen (besökare)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Hälsobloggar


Ovido - Quiz & Flashcards