It´s a new day - Push it to the limit!

Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Mia - 21 februari 2012 22:30

...eller är det vi som kommer i vägen för livet? Djupt ... ?

Det handlar om prioriteringar. T.ex: Hur många gånger har du hört någon säga: jag har inte tid...? Säkerligen ganska många... som regel när jag hör den inledningen så avsluttas den med "att träna.." Ofta är det för att det är stressigt på jobbet, eller att det händer lite mycket på en och samma gång: livet kommer ivägen.

Om det är någon jag känner någorlunda väl så säger jag ALLTID: det är nu du behöver träningen som mest!

Det är när vi stressar, och har massor som sker runt oss, som vi behöver det där "luftrummet". Det där energipåfyllet som vi får av träning.

Det är inte alltid så lätt, jag vet. Ofta är det så mycket vi ska. Men vet ni vad? 30 minuter är tillräckligt. Man får gjort otroligt mycket på bara en halvtimme. Och vet ni vad mer? Man behöver inte ta sig till ett gym för att träna. En rask promenad på lunchen. 30 minuter på yogamattan hemma i vardagsrummet. En snabb joggingrunda i skogen. Alternativen är många. Vill man så går det. Prioriterar man, så går det.


Vad vill du prioritera i DITT liv?


För mig är HÄLSA i stort sett alltid högsta prioritet. Det innebär bland annat att jag prioriterar träning minst 3 dagar i veckan. Det innebär att jag betalar 10 kronor mer för en mager köttfärs än för en som är fetare. Det innebär att jag ibland måste tvinga migsjälv att säga nej till saker och ting i hektiska perioder: inte ta på mig för mycket.


Att ha god hälsa för mig innebär att jag mår bra både psyskiskt och fysiskt. Att jag trivs med migsjälv och min omgivning.


Vad betyder god hälsa för dig?

Presentation


Jag är en träningstokig tjej på 27 år som bloggar om min vardag, som är full av, ja du gissade rätt: TRÄNING! Träning är min medicin :-) Jag tränar allt från löpning och styrketräning till yoga och pilates! Här i bloggen får du följa med på mina små proje

Träningsevent 2012

MARS:

Fitnessfighten

 

JUNI:

IForm Loppet Stavanger  (5km)

 

 

AUGUSTI:

Obestämt lopp  (10km)

 

DECEMBER:

Fitnessfestivalen (besökare)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Hälsobloggar


Ovido - Quiz & Flashcards