It´s a new day - Push it to the limit!

Alla inlägg den 23 februari 2012

Av Mia - 23 februari 2012 14:08

Idag fick jag ett mail från Fitnessfighten! Nu är det dags att lägga in "before pictures" :-)

EN vecka kvar till uppstart. Mina bilder tas på söndag, men de kommer jag hålla för mig själv under hela mars månad, så det så ;-)


Har inte haft några särskilda rutiner på varken mat eller träning nu i februari, har tränat det jag har haft lust till och ätit det jag varit sugen på. Det har resulterat i en del bra val, och några lite mindre bra val ;-) Hehe. Har varit lite tung i kroppen den sista veckan, så ser verkligen fram emot att kicka igång med riktiga rutiner, som KRÄVER planering, igen :-)


Trivs med att planera och förbereda, så länge det är tid till det, och under mars månad ska det sättas av tid  VARJE vecka till planering och fix av matlådor. Det ska sättas av EN TIMME till träning VARJE DAG. Det ska sättas av tid till att äta i lugn och ro.


Jag har en tendens till att sätta migsjälv lite i "andra hand",  och liksom glömma bort migsjälv lite. Mars månad blir därför Mias månad, med mål om att planering, matlådor och träning ska gå lite av sigsjälv efter fitnesfighten. Det handlar alltså om att jobba in en autopilot :-) Helt enkelt för att underlätta i en smått hektisk vardag ;-)


Jag har fått kommentarer som "men du, med din bakgrund, behöver väl inte det här..." utan att gå närmare in på min bakgrund, så kan jag säga som så att: det är lätt att motivera och inspirera andra, men det är inte alltid lika lätt att motivera och inspirera sigsjälv. Jag behöver oxå påfyll med inspirasjon och motivation.


Och det är faktiskt så lätt att jag behöver ett mål, en utmaning, att jobba mot för att hålla motivationen uppe. Jag behöver långsiktiga mål, men jag behöver oxå kortsiktiga mål.


Kortsiktiga mål 2012:


* Fitnessfighten Mars


Långsiktiga mål 2012:


* 5 km på Iform loppet 9 juni  2012


* 10 km på _________ loppet sista helgen i augusti


Inte så specifika mål helt ännu... Kommer tillbaka med mer siffror och liknande, så följ med ;-)

Presentation


Jag är en träningstokig tjej på 27 år som bloggar om min vardag, som är full av, ja du gissade rätt: TRÄNING! Träning är min medicin :-) Jag tränar allt från löpning och styrketräning till yoga och pilates! Här i bloggen får du följa med på mina små proje

Träningsevent 2012

MARS:

Fitnessfighten

 

JUNI:

IForm Loppet Stavanger  (5km)

 

 

AUGUSTI:

Obestämt lopp  (10km)

 

DECEMBER:

Fitnessfestivalen (besökare)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Hälsobloggar


Ovido - Quiz & Flashcards