It´s a new day - Push it to the limit!

Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Mia - 13 februari 2012 20:27

... men just nu ligger det ett fint lager med is ute, och jag att springa på löpbandet frestar LITE just nu, därför har det blivit lite mer fokus på styrketräning det sista. Men snön (och isen) regnar och töar sakta men säkert bort. Tar en liten regndans i smyg då och då för att påskynda prossesen. ;-)


1 mars smygstartar jag löpträningen, oavsett hur det ser ut ute ;-) Har förstått att det skall utföras både kondition och styrketräning under fitnessfighten, och planen är att större delen av konditionsträningen skall vara löpning. På löpbandet eller ute. Så är det bara. Bäst att ladda ipoden med peppmusik innan 1 mars :-D


Efter fighten räknar jag med att det är barmark ute, och att våren kommer smygande :-) DÅ ska det springas i elljusspåret! Ååååå, jag längtar! Ska testa olika spår här runt i trakterna.


Hur är det med er? Har ni några träningsprosjekt under 2012?

Av Mia - 13 februari 2012 20:12


Hallonpassion

1 Skyr

150 g hallon

2 st passionsfrukter

1 handfull pistagenötter


Häll ett par matskedar tinade/värmda hallon i ett stort vinglas.  Därefter ett litet lager med skyr + 1 passionsfrukt. Upprepa. Toppa med pistagenötterna. MUMS!


Tips!

Om du vill lyxa till det lite kan du byta ut Skyren med vaniljkesella :-) Funkar fin fint som dessert :-)

Av Mia - 13 februari 2012 15:14

Trött, stel, tung i kroppen och ont i huvudet. Väldigt lite sugen på träning... MEN så var det den där lille jäkeln inne i mig som knackade mig på axeln å sa: Hallå! Du vet ju att du känner dig SÅ mycket bättre efteråt. Och MYCKET RIKTIGT! 40 minuter senare sitter jag här utan huvudvärk, mindre stel och VÄLDIGT nöjd med migsjälv.


Dagens träning:


* Uppvärmning 10 minuter: jogga på plats, sträck och knäböj utan vikter


* Tabata 1: Knäböj


* Tabata 2: Pushups


* Tabata 3: Knäspark m. höga armar


* Tabata 4: Situps


* Tabata 5: Utfall m. vikt över huvudet


* Tabata 6: Tempo på ben


* Tabata 7: Knäböj


7 x 4 minuter = 28 minuter


Några minuter stretching för välbehaget efteråt. Nu blir det snart en varm härlig dusch...!


Vad tränar ni idag?

Presentation


Jag är en träningstokig tjej på 27 år som bloggar om min vardag, som är full av, ja du gissade rätt: TRÄNING! Träning är min medicin :-) Jag tränar allt från löpning och styrketräning till yoga och pilates! Här i bloggen får du följa med på mina små proje

Träningsevent 2012

MARS:

Fitnessfighten

 

JUNI:

IForm Loppet Stavanger  (5km)

 

 

AUGUSTI:

Obestämt lopp  (10km)

 

DECEMBER:

Fitnessfestivalen (besökare)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Hälsobloggar


Ovido - Quiz & Flashcards